Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

  • Afficher le contenu du panier
  • Consulter les notices sélectionnées
  • Vider le panier
    Votre panier contient 9 notices

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Report
    %A Deruty, Emmanuel
    %T Etude sur la sonification Computer sonification study
    %D 2002
    %C Paris
    %I Ircam
    %F Deruty02c
    %K sonification
    %K computer
    %K audio
    %K signaletics
    %K signalétique
    %K interface
    %X What is described and studied here can be called "computer audio signaletics". It embraces three fields : - software audio behaviour - software audio reactions to user actions - software audio adorning - We'll start with numerous examples taken from common existing softwares including OS and games (II) Then we'll compare samples belonging to common action categories (III) Using simple audio classification category, we'll be able to define, for each category, an average morphological portrait (IV) In regards to all the examples that have been studied, we'll propose simple rules concerning the reasonable use of sonification (V) An experiment to objectivize sonification's impact on users will be described, and its results analysed (VI) Conclusions from this experiment will then be put in balance with previous conclusions, thus modifying the morphological portraits obtained in IV - (VII)
    %1 9
    %2 1

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.