Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Book Section
    %A McAdams, Stephen
    %A Bigand, Emmanuel
    %T Introduction to Auditory Cognition
    %D 1993
    %E McAdams, S., Bigand, E.
    %B Thinking in Sound : The Cognitive Psychology of Human Audition
    %I Oxford University Press
    %P 1-9
    %F McAdams93c
    %K Société Française d'Acoustique
    %K music perception
    %K global pattern perception
    %K attentional processesrecognition
    %K perceptual organization
    %X (1) The difficulty in analyzing the process of listening underscores the great richness of information present in the world of sound around us. The main objective of this book is to evaluate the current state of what we know about cognitive aspects of human audition. The book is primarily oriented toward students in the cognitive sciences and scientists specializing in fields other than auditory psychology. Most of the material presented presumes at least an elementary knoweldge of acoustic terminology and of the concepts and methods of experimental psychology. (2) There are many ways to subdivide a field of research. The division adopted in this book comprises the following (overlapping) domains of auditory research--perceptual organization (Bregman), global pattern perception (Warren), attentional processes (Jones & Yee), memory processes (Crowder), recognition (McAdams), neuropsychology (Peretz), music perception (Bigand), and developmental psychology (Trehub & Trainor).
    %1 4
    %2 3

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.