Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre OMaxist Dialectics
    Sous-titre Capturing, Visualizing and Expanding Improvisations
    Auteur principal Benjamin Lévy
    Co-auteurs Georges Bloch, Gérard Assayag
    Colloque / congrès NIME. Ann Arbor : Mai 2012
    Comité de lecture Oui
    Collation p.137-140
    Année 2012
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    OMax is an improvisation software based on a graph representation encoding the pattern repetitions and structures of a sequence, built incrementally and in real-time from a live Midi or Audio source. We present in this paper a totally rewritten version of the software. The new design leads to refine the spectral listening of OMax and to consider different methods to build the symbolic alphabet labeling our symbolic units. The very modular and versatile architecture makes possible new musical configurations and we tried the software with different styles and musical situations. A novel visualization is proposed, which displays the current state of the learnt knowledge and allows to notice, both on the fly and a posteriori, points of musical interest and higher level structures.

    Mots-clés OMax / Improvisation / Machine Learning / Machine Listening / Visualization / Sequence Model / Software Architecture
    Equipe Représentations musicales
    Cote Levy12a
    Adresse de la version en ligne http://articles.ircam.fr/textes/Levy12a/index.pdf

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.