Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

  • Afficher le contenu du panier
  • Consulter les notices sélectionnées
  • Vider le panier
    Votre panier contient 5 notices

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Savary, Matthieu
    %A Schwarz, Diemo
    %A Pellerin, Denis
    %A Massin, Florence
    %A Jacquemin, Christian
    %A Cahen, Roland
    %T Dirty Tangible Interfaces: Expressive Control of Computers with True Grit
    %D 2013
    %B CHI
    %C Paris
    %P 2991-2994
    %F Savary13a
    %K design-driven
    %K musical sound synthesis
    %K non-standard interaction
    %K tangible interface
    %X Dirty Tangible Interfaces (DIRTI) are a new concept in interface design that forgoes the dogma of repeatability in favor of a richer and more complex experience, constantly evolving, never reversible, and infinitely modifiable. We built a prototype interface realizing the DIRTI principles based on low-cost commodity hardware and kitchenware: A video camera tracks a granular or liquid interaction material placed in a glass dish. The 3D relief estimated from the images, and the dynamic changes applied to it by the user(s), are used to control two applications: For 3D scene authoring, the relief is directly translated into a terrain, allowing fast and intuitive map editing. For expressive audio-graphic music performance, both the relief and real-time changes are interpreted as activation profiles to drive corpus-based concatenative sound synthesis, allowing one or more musicians to mold sonic landscapes and to plow through them in an inherently collaborative, expressive, and dynamic experience.
    %1 6
    %2 3

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.