Recherche
Recherche simple
Recherche avancée
Panier électronique
Votre panier ne contient aucune notice
Connexion à la base
Identification
(Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)
Entrepôt OAI-PMH
Soumettre une requête
| Consulter la notice détaillée |
| Version complète en ligne |
| Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam |
| Ajouter la notice au panier |
| Retirer la notice du panier |
English version
(full translation not yet available)
Liste complète des articles
|
Consultation des notices
Catégorie de document |
Article paru dans une revue |
Titre |
Musical Representation of Sound in Computer-Aided Composition: A Visual Programming Framework |
Auteur principal |
Jean Bresson |
Co-auteur |
Carlos Agon |
Paru dans |
Journal of New Music Research 2007, Vol. 36, n° 4 |
Comité de lecture |
Oui |
Collation |
p.251-266 |
Année |
2007 |
Statut éditorial |
Non publié |
Résumé |
This article addresses the problem of the representation and creation of sound by synthesis in the context of music composition, as seen from the computer-aided composition perspective. An important theoretical basis of this work is the concept of computer modelling, discussed in relation to the notions of sound representation and music composition. Modelling sound as a signal is extended to the musical domain by considering as an alternative modelling composition as an activity that aims to produce sounds. The visual programming paradigm is adopted for the representation and conception of the composition models, and therefore for the musical representation of sounds. A composition framework dedicated to electro-acoustic music and sound synthesis integrated in the OpenMusic computer-aided composition environment is presented. Temporal issues are also discussed and are the object of specific developments. |
Mots-clés |
Computer-Aided Composition / Sound Synthesis / OpenMusic / Representation |
Equipe |
Représentations musicales |
Cote |
Bresson07d |
|
|