Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Sound Synthesis by Physical Modelling with Modalys, the Successor of the Modal Synthesis System Mosaïc
    Auteur principal Gerhard Eckel
    Co-auteurs Francisco Iovino, René Caussé
    Colloque / congrès ISMA: International Symposium of Music Acoustics. Le Normont : Juillet 1995
    Comité de lecture Indéterminé
    Copyright ISMA
    Année 1995
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    In the context of more general considerations concerning the use of sound synthesis in contemporary music composition, the latest version of the physical modelling synthesis system Modalys is presented. In Modalys, the successor of Mosaïc, synthesis is based on the modal representation of vibrating objects. Modalys has been extended to allow modifications of the modal representation before and during the synthesis process. This extension is discussed in the light of the musical motivations of using sound synthesis in general and physical modelling in particular. The general trend towards a convergence of signal and physical models is discussed, and future extensions of Modalys following this tendency are presented.

    Mots-clés acoustique instrumentale / Modalys (physical modelling synthesis system) / Mosaïc (modal synthesis system) / modal representation / sound synthesis / physical models
    Equipe Acoustique instrumentale
    Cotes Eckel95a / 95-120-Eck-Sou-VIN-AS

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.