Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Warusfel, Olivier
    %A Misdariis, Nicolas
    %T Directivity synthesis with 3D array of loudspeakers : application for stage performance
    %D 2001
    %B DAFX
    %C Limerick
    %F Warusfel01a
    %K radiation synthesis
    %K signal processing
    %X The control of directivity represents a new stake in the reproduction of sound sources by an electroacoustic device. This paper first reminds the principle of a general method for reproducing the acoustical field radiated by a source. The present study, is devoted to the bandwidth improvement and to the optimization of the directivity control. It rests on the preliminary constitution of a set of basic directivities from which it is possible to tune the cardioicity and the three-dimensional orientation of the synthesized directivity pattern. For the simulation of musical instruments, it is important to maintain independent control on the spatial and spectral characteristics. For that, an analysis/synthesis method of the power spectrum is used to provide the automatic design of a correction filter to applied on near field recording before feeding the source. Results are discussed considering room acoustics criteria and examples of musical instruments.
    %1 7
    %2 3
    %U http://architexte.ircam.fr/textes/Warusfel01a/

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.