Recherche
Recherche simple
Recherche avancée
Panier électronique
Votre panier ne contient aucune notice
Connexion à la base
Identification
(Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)
Entrepôt OAI-PMH
Soumettre une requête
| Consulter la notice détaillée |
| Version complète en ligne |
| Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam |
| Ajouter la notice au panier |
| Retirer la notice du panier |
English version
(full translation not yet available)
Liste complète des articles
|
Consultation des notices
Catégorie de document |
Contribution à un colloque ou à un congrès |
Titre |
Designing Sound Identity: Providing new communication tools for building brands "corporate sounds" |
Auteur principal |
Maxime Carron |
Co-auteurs |
Francoise Dubois, Nicolas Misdariis, Corinne Talotte, Patrick Susini |
Colloque / congrès |
Audio Mostly. Aalborg : Octobre 2014 |
Comité de lecture |
Oui |
Année |
2014 |
Statut éditorial |
Publié |
Résumé |
In this paper we focus through a series of interviews on the relation between sound and brand identity in the context of musical and sound design for the industry. The interviews showed that the sound design process involves stakeholders who have different domains of expertise, which leads to difficulties in the interaction between them. As a solution, we propose a methodological framework for designing sound identity supported by two communication tools: a deck of cards allowing the different stakeholders to share a common vocabulary concerning both brand and sound concepts, and a sound charter which is a way to communicate guidelines for sound design through the use of sound identity semantic descriptors, illustrated by sound examples. |
Mots-clés |
Brand identity / product sounds design / design process / communication tool / semantics |
Equipe |
Perception et design sonores |
Cote |
Carron14a |
Adresse de la version en ligne |
http://architexte.ircam.fr/textes/Carron14a/index.pdf |
|
|