Recherche
Recherche simple
Recherche avancée
Panier électronique
Votre panier ne contient aucune notice
Connexion à la base
Identification
(Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)
Entrepôt OAI-PMH
Soumettre une requête
![Consulter la notice détaillée](loupe.gif) | Consulter la notice détaillée |
![Version complète en ligne](article.gif) | Version complète en ligne |
![Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam](article_ionly.gif) | Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam |
![Ajouter la notice au panier](panier_in.gif) | Ajouter la notice au panier |
![Retirer la notice du panier](panier_out.gif) | Retirer la notice du panier |
English version
(full translation not yet available)
Liste complète des articles
|
Consultation des notices
%0 Journal Article
%A Liuni, Marco
%A Roebel, Axel
%T Phase vocoder and beyond
%D 2013
%B Musica/Tecnologia
%V 7
%N 2013
%P 73-89
%F Liuni13b
%K Phase vocoder
%X For a broad range of sound transformations, quality is measured according to the common expectation about the result: if a male’s voice has to be changed in a female’s one, there exists a common reference for the perceptive evaluation of the result; the same holds if an instrumental sound has to be made longer, or shorter. Following the argument in Röbel, “Between Physics and Perception: Signal Models for High Level Audio Processing”, a fundamental requirement for these transformation algorithms is their need of signal models that are strongly linked to perceptually relevant physical properties of the sound source. This paper is a short survey about the phase vocoder technique, together with its extensions and improvements relying on appropriate sound models, which have led to high level audio processing algorithms.
%1 1
%2 3
|
|