Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Conference Proceedings
    %A Caussé, René
    %A Bresciani, Jean-François
    %A Warusfel, Olivier
    %T Radiation of Musical Instruments and Control of Reproduction with Loudspeakers
    %D 1992
    %B ISMA: International Symposium of Music Acoustics
    %C Tokyo
    %P 67-70
    %F Causse92a
    %K acoustique instrumentale
    %K acoustic surrounding
    %K loudspeaker systems
    %K radiation
    %X Commonly used types of loudspeaker systems have directional patterns that bear no relationship to those of the sound sources which they purport to simulate. The purpose of this project is to derive some parameters linked to the radiation and relevant to our perception. To address this problem, a series of three separate experiments have been conducted: (1) collect data on sound power spectra and directional characteristics of musical instruments to be simulated. (2) build of a multiple drivers reproduction system with signal processing control. (3) investigate the physical and psychophysical properties of this sound source when the directional programming is varied. The influence of the coupling of the sound source and the room on the perception of the simulated sound sources is also examined.
    %1 7
    %2 3
    %U http://articles.ircam.fr/textes/Causse92a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.