Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    Catégorie de document Contribution à un colloque ou à un congrès
    Titre Sound Navigation in the PHASE installation: producing music as performing a game using haptic feedback
    Auteur principal Roland Cahen
    Co-auteurs Xavier Rodet, Jean-Philippe Lambert
    Colloque / congrès Virtual Stoyrtelling 05. Novembre 2005
    Comité de lecture Oui
    Volume Volume 3805 / 2005
    Copyright © Springer
    Année 2005
    Statut éditorial Publié
    Résumé

    Sound Navigation consists in browsing through different sound objects and sound generators situated within a virtual world including virtual spatialized sound and visual scenes, to perform a musical trajectory and composition. In the PHASE Project installation, the 3D virtual world resembles the surface of a vinyl disk, magnified so that one can see the groove and move a “needle” (the “reading head”) in it and out of it to read the disk. Another such “needle” (the “writing head”) can “write” music in the groove. A part of the game is a pursuit between the writing head and the reading head handled by the player. Different musical devices have been implemented. Most of them have a haptic behavior. The scenario is fully related to the musical metaphor and aims to give equivalent pleasure to contemplative as well as to competitive players.

    Mots-clés Sound / Sound Navigation / installation / music / game haptic / haptic feedback
    Equipe Analyse et synthèse sonores
    Cote Cahen05a

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.