Recherche
Recherche simple
Recherche avancée
Panier électronique
Votre panier ne contient aucune notice
Connexion à la base
Identification
(Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)
Entrepôt OAI-PMH
Soumettre une requête
| Consulter la notice détaillée |
| Version complète en ligne |
| Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam |
| Ajouter la notice au panier |
| Retirer la notice du panier |
English version
(full translation not yet available)
Liste complète des articles
|
Consultation des notices
%0 Conference Proceedings
%A Agon, Carlos
%A Assayag, Gérard
%A Fineberg, Joshua
%A Rueda, Camilo
%T KANT : a Critique of Pure Quantification
%D 1994
%B ICMC: International Computer Music Conference
%C Aarhus
%P 52-59
%F Agon94a
%K représentations musicales
%K KANT
%K rhythm quantification
%K compositional quantizer
%X KANT is a new model for rhythm quantification where non-periodic segmentation of the input stream is performed prior to tempo recognition. Beat duration is computed by an approximation algorithm equivalent to the one used at IRCAM for virtual fundamental extraction. The result is a score where the meter structure is allowed to vary highly -- in order to accomodate the particular grouping structure delivered by the segmentation analysis -- and is consistent with the tempo. This system is designed to permit the quantification of the complex temporal structures of contemporary music into the changing meters and tempos of contemporary notation.
%1 7
%2 3
%U http://articles.ircam.fr/textes/Agon94a/
|
|