Recherche
Recherche simple
Recherche avancée
Panier électronique
Votre panier ne contient aucune notice
Connexion à la base
Identification
(Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)
Entrepôt OAI-PMH
Soumettre une requête
| Consulter la notice détaillée |
| Version complète en ligne |
| Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam |
| Ajouter la notice au panier |
| Retirer la notice du panier |
English version
(full translation not yet available)
Liste complète des articles
|
Consultation des notices
Catégorie de document |
Article paru dans une revue |
Titre |
The Preservation, Emulation, Migration, and Virtualization of Live Electronics for Performing Arts: An Overview of Musical and Technical Issues |
Auteur principal |
Alain Bonardi |
Co-auteur |
Jérôme Barthélemy |
Paru dans |
ACM J. Comput. Cultur. Heritage, Juin 2008, Vol. 1, n° 1 |
Comité de lecture |
Oui |
Collation |
p.6-6 |
Copyright |
acm |
Année |
2008 |
Statut éditorial |
Publié |
Résumé |
Centers for electronic music creation now face strong difficulties to reperform important works considered as belonging to their repertoire. They realize the fragility of works based on electronic modules, subject to technology changes. Sustainability can be achieved in four different ways that are examined in this article: preservation, emulation, migration and virtualization. We discuss these issues, showing the first steps towards solutions at Ircam in the framework of the European project Caspar. |
Equipes |
Ingénierie des connaissances musicales, Direction scientifique |
Cote |
Bonardi08b |
|
|