Ircam-Centre Pompidou

Recherche

  • Recherche simple
  • Recherche avancée

    Panier électronique

    Votre panier ne contient aucune notice

    Connexion à la base

  • Identification
    (Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)

    Entrepôt OAI-PMH

  • Soumettre une requête

    Consulter la notice détailléeConsulter la notice détaillée
    Version complète en ligneVersion complète en ligne
    Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'IrcamVersion complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam
    Ajouter la notice au panierAjouter la notice au panier
    Retirer la notice du panierRetirer la notice du panier

  • English version
    (full translation not yet available)
  • Liste complète des articles

  • Consultation des notices


    Vue détaillée Vue Refer Vue Labintel Vue BibTeX  

    %0 Journal Article
    %A Bonardi, Alain
    %A Barthélemy, Jérôme
    %T The Preservation, Emulation, Migration, and Virtualization of Live Electronics for Performing Arts: An Overview of Musical and Technical Issues
    %D 2008
    %E David Arnold
    %B ACM J. Comput. Cultur. Heritage
    %V 1
    %N 1
    %P 6-6
    %F Bonardi08b
    %X Centers for electronic music creation now face strong difficulties to reperform important works considered as belonging to their repertoire. They realize the fragility of works based on electronic modules, subject to technology changes. Sustainability can be achieved in four different ways that are examined in this article: preservation, emulation, migration and virtualization. We discuss these issues, showing the first steps towards solutions at Ircam in the framework of the European project Caspar.
    %1 1
    %2 3

    © Ircam - Centre Pompidou 2005.