Recherche
Recherche simple
Recherche avancée
Panier électronique
Votre panier ne contient aucune notice
Connexion à la base
Identification
(Identifiez-vous pour accéder aux fonctions de mise à jour. Utilisez votre login-password de courrier électronique)
Entrepôt OAI-PMH
Soumettre une requête
| Consulter la notice détaillée |
| Version complète en ligne |
| Version complète en ligne accessible uniquement depuis l'Ircam |
| Ajouter la notice au panier |
| Retirer la notice du panier |
English version
(full translation not yet available)
Liste complète des articles
|
Consultation des notices
Catégorie de document |
Contribution à un colloque ou à un congrès |
Titre |
A comprehensive computational model for music analysis, applied to maqâm analysis |
Auteur principal |
Olivier Lartillot |
Co-auteur |
Mondher Ayari |
Colloque / congrès |
Third International Workshop of Folk Music Analysis. Istambul : Juin 2014 |
Comité de lecture |
Oui |
Année |
2014 |
Statut éditorial |
Publié |
Résumé |
We introduce a new computational framework for music analysis decomposed into a set of modules. Each module addresses a core aspect of music analysis and offers some innovative breakthrough compared to the state of the art. In order to overcome the limitations of local segmentation, we propose an alternative paradigm based on hierarchical local grouping. New mechanisms for ornamentation reduction based on local grouping enable to build a syntagmatic network for the search for ornamented patterns. We propose an approach for modal analysis based on comparison of the local context (defined by the current and recent notes, and taking into account ornaments reduction) with all possible modes and key scales. We show how this could be applied in particular for the analysis of maqâm music. Pattern mining is applied for the search for motives, for mode-related patterns as well as metrical analysis. The integration of the modules into a single framework enables to model interdependencies, which play a major role in music. |
Equipes |
Représentations musicales, Perception et design sonores |
Cote |
Lartillot14b |
|
|